Tuesday, October 16, 2012

iPhone 5. Not Haiphone 5 from China

iPhones are assembled in China though :D

I just got my iPhone 5 yesterday (14/10).



Waited for more than a month. Rasa2 mcm nak givap dah la menunggu. I bukan mcm Am. Tunggu 8 tahun :D

Review:

  • I am not good at this at all. Tapi, baca je lah!
  • It's faster than ip4s. Haha. Bosan je statement ini. Dah processor pon lain kan? But I can "feel" and "see" it lah.
  • Bigger screen -> longer phone -> jari (comel) tak sampai certain area. Or maybe it's the way I hold it. Korang try ah kat kedai.
  • LTE network belum berleluasa. Dekat rumah aku ni takde lagi, jalan depan sket ada dah LTE coverage. But who cares, I am almost 24/7 at home which has wireless connection. So I am on wireless most of the time.
  • Back camera, biasa2 je. Aku tgk sama je gambarnya. Aku baca review pon ramai kata lebih kurang sama. Melainkan kau tiliklah kot. Amik gambar, letak sebelah2. Tilik setilik2nya, nampak agaknya. But seriously, if you have time for that...I don't know what to say. Hahaha.
  • Front camera, better than ip4s. 
  • Better screen display (or whatever they call it). Lagi terang dari ip4s. I am actually looking at both now.
  • Weight. ip5 is lighter than 4s. They scrapped glass yg back cover tu. Glass tinggal secoet atas bawah. Middle plate tu, aluminium kot? Ntah. Baca le online. Kahkahkah.
  • Gambar sama yang di amik dari kedua2 iDevice ni blom ada. Esok la aku curik masa.
  • Dah tak tau nak tulis apa. 

So,
  • Adakah berbaloi dari 3g/3gs/4 tukar ke 5? YES definitely.
  • Adakah berbaloi dari 4s tukar ke 5? Tepuk dada, tanya selera. Selera aku memang besar :P


7 comments:

mimie hamdan said...

geram jer aku tgk nie...
kena korek tabung ayam ni! hehehe...

Lin Ghazale said...

Ko skrg 4s? Kalau smpi korek tabung takyah tukar weh. Baik tunggu next year haha.

Lisa Hz said...

im using ip4. tingin sgt nk update ip5 sbb home button da mcm loose. bole pkai yg ape tu accessive touch bulat2 kt screen tu. tp rs mcm fon ni dh cacat n nk jgk bli baru. hoho. tanye kt apple aritu ip4s x bnyk beza harga nanti dgn ip5. so.. tunggu jela kut ip5.

thx for the review!

@nannoor said...

ok, point camera depan lebih baik aku suka.
tapi tunggu 5s ah.
:P

Lin Ghazale said...

Oh kalau ip4, wajib upgrade :D

Lin Ghazale said...

Tunggu je beb. Aku sure next gen mesti camera depan tu dia uprade

Maria Rajab said...

wow..telan air liur..hehe