Sunday, July 22, 2012

I'd rather have 2 toddlers...

I always say "Cepatlah besar Jasmine...". Ye, memang aku nak dia cepat besar. Tapi orang kata masa baby lagi senang jaga. I beg to differ. Maaf.

Cepat masa berlalu lagi bagus. Bila dah berjalan nanti, memang penat tapi adalah lagi best dari masa baby2 ni. Biarlah ada 2 toddlers. Dr 1 infant yg telinga (dan benda lain) masih sensitif and 1 toddler. Leceh. Nak uruskan yg kecik tido, kakak bising/berlari/etc, mmg aku marah la. I have been the worst mother there can be since Jasmine was born. And this isn't fair for Fifi. Dia tak salah pon. She's in her terrible twos phase, memang banyak tantrum and it's normal. But sbb ada adik, aku treat dia mcm org besar which is not normal and bad. Kena pukul pon dah. Hmmm.

And aku menulis dr pengalaman jaga Fifi 24jam sehari. Dari umur 3bulan. Dari lahir ke 3 bulan duduk rumah mak, byk tangan bole dipinjam. Fifi dulu suka nangis, taknak tido siang, bawak jalan2 nangis etc. Tapi bila dia dah besar, happy je aku bawak dia jalan2.

And the same goes with Jasmine. Terlalu sensitif aku rasa dia ni. Aku makan lain sikit, meragam. Ubah jadual sikit, terus jadi lain. One of the reasons, I chose to fly with MAS sbb, flight pagi. AirAsia, flight malam. Dah besar nanti boleh take any flights anytime. That is after 1yo.

So sekiranya korang rasa aku ni terlalu anal dalam menjaga budak. Tamau itu. Tamau ini. Sila2 lah jagakan anak2 aku dua org ni.

Sekian. Cepatlah masa berlalu. I can't wait any longer.

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 comments:

Lisa Hz said...

i totally agree with u! huhu.. im having an infant at 3mo plus and a toddler at 2y7m. goshh.. sometimes im at my wits end too! =( i think ayra sama mcm ur lil one kut. super sensitive. ubah itu ini terus die meragam. and the worst part is die xbole tdo ble ada bunyi and her abg mmg jenis xkan duduk diam punye, baik mulutnya mahupun anggota bdn yg lain.

semoga mereka cpt besar dan membahagiakan kita sentiasa!

Fahreen Fredo said...

Alahai. Kesian pon ye ni. Tatau nak buat ape. In the same shoes gak sebenarnye ni. isk..

Nurain_Mummy said...

Same goes here...tapi yg kat sini, tak kira la, Awsam tido ke, jaga...dia asik terjah je, peluk la, cium la...if Awsam berjaga, Ain Akan cucuk pipi dia, nk pegang mata Awsam, bg isap jari dia...dan paling ngeri, dia nk picit kepala Awsam tang ubun2 tu...

Kena marah, pukul, cubit....I bg hanger sedas, dua das bila dh x tahan. Bila pikir balik, they just a kid, apa la yg dia faham....tp...I tak tahan, I panas baran.

Ariana said...

omg aku ingat ni blog address sarcastic masa bace kat twitter profile lol... real rupanye

azzamoro said...

kau sama mcm aku lin. sama je ape kau rase ngn ape aku rase. i feel u.

cpt la besarrrrrrrrrrr uwaaaa