Saturday, January 28, 2012

Pregnancy v3.10

Checkup - 33weeks yo!

Berat baby: ~1760gm (+156gm dari 31w)- sikit kan naik? Risau la. Walau gynae kata bawah average tapi masih range normal. Aku takmau kecik sgt. Takut. Nnt nak handle sendiri. Manede mak nak tolong mandikan. Part mandi paling seram. Besar la sikit baby oi...

Head size- 31w
Stomach/abdomen- 31w
Femur (tulang paha kot?)- 35w

Gynae gelak. Wow! Haha. Small head, small abdomen, but long legs! Gisele in the making bak kata @NadiahKhair.

Berat aku: 55.6kg (+900gm dr 31w)- 2 kali aku pegi naik timbang tau! Sbb tak percaya. Nampak sangat aku "kurang" makan kan? Rasa mcm dah byk. Maka, dkt Mesia aritu mesti aku makan bagaikan dirasuk Jin. 1kg/week. 4weeks naik 4kg -___-"

Misi terbaru aku adalah makan banyak2 sampai deliver. Aku taktau berat pre-pregnancy aku. Rasanya less than 45kg. Maybe 42-43 je. Ya Rabbi. Aku target lepas beranak kalau dapat turun ke 45kg. Cukuplah tu. Kalau nak turun lagi, nak buat camne. Terima je la kena pakai seluar longgar.

Test test haritu semua came back negative. Takde bacteria etc. Alhamdulillah. Prev pregnancy, I had GBS.

Tadi kitorang request nak tengok room & labor room. Untuk harga standard/average yang kitorg mampu nak bayar, aku akan duduk satu bilik besar. Dia divide2 jadi 4 tiny rooms.

Lebih kurang mcmni:
Stripes biru- toilet
Stripes brown- sink
Across toilet tu- nurses station kot
Then 4 "rooms". Kecik je. Tak mewah. Yang pink tu curtain.

Paling penting- baby akan duduk sekali dgn mak. Kat sini mcm usually diasingkan (letak nursery). Masa survey hospital dulu, byk terjumpa condition dia camtu. Dunno why. Maybe nak kasi mak rest. Leceh je bagi aku yg breastfeeding.


Bilik2 utk rakyat marhaen ni kat level 2. Ada 1 labor room di sini. Secondary labor room. Primary labor room dekat level 3. Di mana, bilik2 nya bagaikan bilik hotel. Sorang 1 bilik. Various sizes. Ada toilet dlm bilik, ada luar bilik (macam hostel). Tapi dia tunjuk bilik single paling kecik tadi (toilet di luar tp sebelah je pun). Paling kecik pun disiap sofa bagai. Kalau la ada budget, dapat yg tu pun aku syukur dah. Tapi apakan daya.

Ok la tu je. Next appointment 10/2. 2 weeks lagi.

Bye

- Posted using BlogPress from my iPhone


9 comments:

pie said...

Wah, warganegara Jepun la anak ko nnt Lynn.

Lin Ghazale said...

Haha takde la. Warga Malaysia la weh. 1Malaysia :p

rozanna- said...

I'm 35 weeks and 63kg(possibbly 64)! Aduiyyaaiii

Lin Ghazale said...

Baby berat berapa dah? Kalau baby berkadar langsung, takpe...
Dgn Fifi, I naik 20kg. Berat terakhir before deliver 64.3kg. Huuuu.

rozanna- said...

Baby dah 2.6kg. Doc kat average.

Lin Ghazale said...

Eh ok la tu. Fifi lahir 2.68kg. Tu berat dgn overdue. Hahaha. Mmg ditakdirkan anak2 I bersaiz kecik.

She Wears Premium Beautiful said...

Salam, was blog hopping and somehow ended up here. Congrats on your pregnancy, hope it will be a smooth sailing journey from here on.

Anyway, just nak bagitau pasal Premium Beautiful corset. It is recommended for ladies in confinement. It's an alternative to the traditional bengkung but much comfortable, much easier to wear & tanggal and no smell!

More info here:
http://shewearspremiumbeautiful.wordpress.com/2012/01/04/debut-in-pa-ma-magazine/

Thanks! :)

Lin Ghazale said...

Ok

mimie wife surin said...

hi lin, terbaca ur blog ni.. wah nak dpt baby jepun ni.. selamat men'deliver' di negara org... sabar je la.. kalo boleh mmg nak mcm kat msia tu, bilik sorang etc etc kan.. sy pun experience lebih kurang la dgn awak deliver kat negara org.. tak syiokkkk tapi apakan daya.. huhuhu .. take care