Friday, August 12, 2011

Welfare Health Center - 18m Fifi

Hari Selasa lepas, semua kanak2 1tahun 6bulan dalam area tempat aku tinggal ni dipanggil untuk progress checkup dekat Welfare Health Center. Kami pon bawak la Fifi pegi. Jalan kaki la. 2km kot dr rumah. Anggaran. Diorg suh dtg kul 1ptg. Dah takde masa terik lain ke nak suh aku pegi? Blergh.

Otw tu Fifi tertido. Mmg time tido dia pon around that time. Sampai je register. Turn #31. . Sebab tak berapa selesa tido dalam stroller, Fifi terbgn. Bermula la episode tak cukup tido dia. Mengada. Maka, jumpa strangers adalah merupakan saat2 tidak menggembirakan.

Dia punya nangis meraung menendang. Ya Rabbi. Padahal nak timbang dgn ukur je pon. Org suh tunjuk mana kereta, ikan, anjing etc. Takde nya da tunjuk. Aku yg dipeluknya. Jumpa doc, masyaAllah. Doc suh baring nak check perut...oh my...mcm kene dera. Kesian bercampur kelakar. Lepas tu ada lagiiiii. Jumpa dentist plak. Nak kira gigi je punnnn. Ya Allah.

Kesimpulannya, kalau dia tak cukup tido, dont expect good behavior will come out of her.

Aku memang tak amik gambar sebab 1) Aku nak bawak diri pon tak larat. Loya. Pening. Otw back aku singgah Lawson beli Pocari Sweat. Ye aku tak pose. 2) Fifi bad mood. Asik nak peluk je. Wandy pon jadi terlupa nak snap.

Ok bye!

- Posted using BlogPress from my iPad

4 comments:

Madam Sooyaree said...

Auww... take care laling!

Lin Ghazale said...

Tq!!

Lin Ghazale said...

Tq!!

Fitri Senin said...

Hi lin kwn jaja..fit pn kwn jaja gak tp kwn sekolah menengah!! Got ur link from her blog! Take care. Fifi tu bkn je bad mood. Fit bc abg/kakak yg bkl dpt adik ni mmg perangai very unpredictable