Friday, August 26, 2011

Raya Preparation

Tajuk macam banyak sangat je persediaan nak beraya. Kalau dulu:
1. Ada kereta - kena basuh kereta.
2. Ada gaji - kena kasi duit raya.
3. Ada gaji - kena beli kuih raya sebalang dua.
4. Ada rumah - nak kena bersihkan, basuh itu, basuh ini.

Dan lain lain lagi lah. Semua pakai duit punya. Takde yang free kecuali sampul raya. Haish.

Tahun ni takde preparation apa apa pun kecuali ini:


Rasanya itu je yang penting. Rumah ni tak payah la nak buat apa pon. Rumah sewa, takde mood aku. Yang mana nampak je kita libaskan ke tempat yang tak nampak. Huehuehue.

Actually ada langsir baru/spare. Dari 3 minggu sebelum puasa aku suruh turunkan langsir yang tergantung ni, nak basuh. Tak dibuat buat pon. So nak suh aku memanjat ke? Hah! Jawab jawab. Siap la malam raya aku membebel. Lagipon nak adjust balik the length. Sebab meleret leret, Fifi pijak. Kotor satu hal. Kang runtuh palang tu, satu hal lagi.

Aku rasa ramai jugak dah start cuti esok. And dah balik kampung. Dengan itu aku ucapkan;

SELAMAT HARI RAYA & BERHATI HATI KETIKA MEMANDU, MEMAKAN, MEMINUM. INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG DAN YANG JAUH DI MATA.

Dengan ucapan;

TENGAH BUAT APA TU?

Bye!

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 comments:

Fitri Senin said...

Selamat hari ry lin

Jaja® said...

baju melayu wandy ngan said same kaler

mast@work said...

mujur gak ada baju melayu.. anak2 aku xdak pun baju melayu.. sedih..

Ira said...

Jom raya kat embassy!