Thursday, July 7, 2011

New Chillout Spot

Rumah kami tiada sofa. Cuma ada bantal2 untuk bermalas-malasan. Ingat nak beli sofa. Tapi bila fikir-fikir, dah la rumah ni kera kangkang pon lagi besar. Nak tambah sofa lagi. Penuh sangat pulak kang. So idea sofa disimpan dulu lah sampai betul-betul rasa nak atau perlu.

Tapi Wandy kata Fifi ni takde tempat lepak. Dia suka duduk dalam stroller seat dia. Sebab suka sangat, kitorang cabut seat tu and letak la dekat ruang tamu ni. Memang situ la duduk nya kalau dia nak rasa "best". Siap baring. Main iPhone dalam tu. Baca buku pon dalam tu. Makan pon kadang2 nak duduk situ.
Maka last week Wandy pun kata nak belikan sofa kecik la untuk Fifi. Bole simpan seat stroller tu. Menyemak je letak kat ruang tamu. Mula-mula ingat nak beli kerusi malas kanak-kanak from IKEA tapi Wandy thought the chair is too big utk Fifi. Kang dia dok panjat, terjun, jatuh pulak. Satu hal lagi. So dia cari online je. Sofa kecik. Dan kerusi itu sampai semalam.


Aku pon rasa mcm nak gak kerusi camni.

Selamat hari Khamis!

P.S. Semua gambar guna iPhone 3Gs saje.

7 comments:

IzzyB. said...

mak aku suka sgt benda2 cute camni. kat rumah dia ada byk gila set sofa utk bdk2 kecik. beli utk zara kata-nya. now ada 3 cucu pompuan, aku rasa dia akan jadi lagi 'gila' kot.

murn!e said...

beb, i like la that sofa. beli online ape name website? :)

Lin Ghazale said...

Zam, Haha. Rumah mak kau mesti penuh barang untuk "kesenangan" cucu...

Lin Ghazale said...

Murnie, website Jepun. I tak sure apa. Husband yang order. Nanti kalau ingat I mintak

ajan said...

la murni kazen aku pun ade kat sini?

Lin,
Aku teringin gile Lin nak beli sofa tu utk Kimi!!! Kat iKea ade satu yang aku berkenan gile gile gile. RM145. Tapi tak sampai hati nak beli. Boleh tak?

Lin Ghazale said...

Ajan, Murnie tu kazen kau? Haha.

Sila belikan lah. Boleh dia chillax atas sofa. Huhu.

Yang dekat IKEA yg aku penah nampak mcm kerusi malas tu. Dia ade version utk adults and ada utk toddlers. Kan? Yang utk toddlers memang 100 lebih. Lebih berapa aku tak ingat.

Ada ke yg mcm sofa? Aku dah berzaman tak gi IKEA. Sedih hoi.

murn!e said...

la..mmg la ade ajan. aku follow blog ni sbb aku bukak kat blog ko la. sebab fifi pun baya baya aleesya gak..tu yang follow. heheh. :)

ade erk kat ikea gaya kusi sofa gini. ok.nnt boleh wat mission "paw" nenek atok aleesya.