Friday, July 15, 2011

The badan has spoken...

Badan aku dah decide dah. Aku pon dah terasa-rasa sebenarnya sejak 2-3 hari lepas. Tapi masih bersabar. Maklum lah masanya belom sampai. Lagipon, takkan la begitu awal sekali. Dulu kemain susah lagi. Berusaha sedaya upaya la kiranya :P. Kali ni mudah pulak. Baru je lepas tweet-tweet secara gurauan.

Maka, we're pregnant again!

14 July 2011 - AM
Ada orang geli tgk gambar di atas? Sila cover dengan tangan.

Ikut kiraan standard (cycle 28 hari) dah 5weeks. Tapi aku baru 3days late kerana cycle aku adalah 34 hari. With both pregnancies (1.0 and Fifi) I had problem at 6-7weeks. Semoga yang ini mudah.

With Fifi, I didn't write much in here due to my mscrge before. Aku tak announce pon sampai dah nak masuk 2nd trimester kot. Takut. I wrote in another blog. Tu pun tak tulis banyak. Almaklum lah. 1 pon tak tertulis, nak tulis 2? Tapi kali ini aku rasa nak tulis. Takpe lah. Redha je lah apa2 nak jadi.

Perasaan? Aku pun tak tau lah. Gembira ada, sedih ada, risau ada. Fifi masih breastfeed, ini aku tak kisah sangat. Niat aku cuma 6 bulan lagi je utk dia. 2 tahun cukup lah mengikut Islam. Lagipun org lain pun boleh breastfeed while pregnant. Tapi sebenarnya aku kisah jugak lah orang cakap apa. Ahaha. So kalau nak bercakap, sila cakap jauh2, aku tak dgr :P. Nanti aku kecik hati. Lagi satu risau, kot susu berkurangan. Kesian. Walaupon most of the time, Fifi bukan menyusu sebab haus ke lapar. Dia lebih kepada memenuhi ketagihan je. Dan masalah-masalah lain yang orang lain tak perlu tahu. Hahaha. Siapa je hidup yang takde masalah?

Aku plan nak deliver di sini sahaja. Nak dekat dengan Wandy. Masa dengan Fifi dia hanya jadi weekend husband sampai Fifi umur 3 bulan. Tak salah kan kalau nak suami dekat. Kasi can la weh. Tu pon kena fikir jugak mcmana nanti. Fifi siapa nak jaga bla bla. Tapi kata-kata yang aku terjumpa di Internet, if Allah leads me to it, He will bring me through it. Kan? 

Dan aku juga tak tau mcmana medical procedure and what not di sini. Dah la bahasa Jepun. Keke. Sesiapa ada kawan, ade pengalaman pregnant and deliver dalam Tokyo ni, sila lah bagitau. Kalau taknak borak2 di public, boleh tinggalkan email, nanti aku email :D Ewah. Ko bajet ramai la baca blog kau? Cari info sendiri bleh?

Ape2pun,

Dear Fifi, you will not be loved any lesser than what I am giving you now. I am sorry that your baby adik showed up this early. Tapi nanti you'll have a friend. Takde lah dok Hi Hi dengan bayang-bayang sendiri kat dinding. :D. Sekarang memang lah you're still small. 18months old. By the time baby adik comes out you will be 2y 2-3m old. Ok lah tu kan? Syukur nak. Ada orang hidup sorang sampai ke tua. Takde adik beradik.

Bye!

25 comments:

diha said...

tahniah kaklong..i dpt anak buah no 2..sobsss sobs.diri sendiri tak merasa lg..

Lin Ghazale said...

nanti aku sembur-semburkan minggu depan...

tahun depan ko dtg sini. jaga aku beranak barang seminggu dua. Haha. :P

meh aku kumpul duit tiket. (yo yo OOO)

Jaja® said...

congratulations!!!

Anonymous. said...

congrates, babe!

oh no, semua orang dah pakat go for 2nd, saya ni satu pun tak lepas lagi ni aaaaaa!

Jue said...

Congrate lin..nanti update pasal prosedur n whatever pasal pregnancy kt japan ni ek..bolehla i jadikan panduan..mana tau kot2 mengikut jejak..huhuhu..

Lin Ghazale said...

Jaja,
Thanks babe.

Anonymous/Arra,
Cepat-cepat :P

Jue,
Mari lah kita bersama-sama. Hahaha. Nanti kalau tahu, akan ditulis. Sebab google2 takda org cerita laaaa.

Jue said...

lin ..cer tgk blog ni..maybe bleh membantu sedikit sebanyak..tapi ini versi indonesia..kamu bisa ngerti kan..mukekeke..
http://kenchaska.blogspot.com/2006/01/hamil-dan-melahirkan-di-jepang.html

Ayun S. said...

congrats weh!!

Ayun S. said...

Congrats weh!!

Anonymous said...

hi congrats, am a silent reader but just letting u know that there is another girl who was pregnant and gave birth in japan. her blog i listed on nannoor's page 'the little secret'. thought u might find it useful to contact her. cheers.

aieesha.salleh said...

tahniah wahai kawan :) sangat2 tersenyum lebar bila membaca post ini.. rezeki Allah tentukan, kita terima je :) anyway, made in Japan la ni. hehe

Qas Firdaus said...

wahhhh kaklin. cayalah!!!!

fifi nanti jadi tatak. :)

take care.

p/s - tibe2 teringat cite akak time pantang kena pakai serkup kepala. HAHA

Lin Ghazale said...

Jue, blog Indon eh. haha. Mcm tgk sinetron plak membacanya...

Ayun, thank you!

Anonymous, hello, thank you. nanti i try korek2 entry dia. besar dah anak dia 22bulan.

Esah, thank you. itu lah rezeki sampai awal...terime je. kang dia tak kasi plak.

Lin Ghazale said...

Qas, haha...sini besok2 ntah2 kena pakai tak? bulan 3 sejok lagi T_______T

mast@work said...

lin,

ko tanya pada naza jugak la.. since dia pun beranak kat sini.. anyway, tahniah.. moga dipermudahkan..

aku tumpang happy..

aku nak ngandung gak.. tapi bukan skrg ni.. kalau sekarang aku ngandung aku nangis.. hahahahaha

Ana said...

Aihh bila la nk dpt tanda yg kt atas tu...apa2pun syabas wandy! Eh?! Muahahahh ok congrats anda berdua kalo ada rezeki insyallah blh melawat baby disana hihi

cc said...

tahniah uols! gurauan jadi kenyataan hehe.

Lin Ghazale said...

mast@work, (ye ke kau at work? nampak je kat kat twitter :P)

nnt aku tanya naza jgk.
mengandung la secepat mungkin, nnt dah tua, anak dah besar2 eyceh. pandai je aku.

ana,
eh bukan kerja wandy sorang hokeh? u usaha beb. aritu i dah bagi belog2 berguna tu...sila tanya2.

cc,
terima kasih uols..yelah gurau2 ramai org amin kan...bagus jemaah kita.

Aisyuhada said...

tahniah! patut la fifi asyik baby betaa..baby betaaa ye.. :)

SRS said...

CONGRATS!

Lin Ghazale said...

Aisyuhada, TQ!

Rina, Thanks beb! Sila tengok Paranormal Activity 2!

Anita, Mummy Adzryl said...

congrats lin! anak itu rezeki.. am so happy for u! take care now. :)

UyuNs NuRuls said...

lin ..

wah congrats ...aku leh bagi kawan yg duk sana and pernah deliver kat sana actually ni adik kawan aku ...aku bagi add Fb dia eh ...>>Iryd Mansor

dia stay kat sendai ..and pernah deliver bby kat sana..nanti ko add la dia ...

misha.w said...

congrats lin! happy for u! :)

::ziLla:: said...

salam,
just nak share pengalaman mengandung+bf at the same time..tambah2 nak bulan puasa ni mmg agak mencabar, nasihat saya, makan supplement utk tambah tenaga + susu..

masa pregnant anak ke3 saya masih menyusu anak ke2, so baby agak kecik dr yg sepatutnya, so itu pun xyah risau, its normal..yg penting kite je bersedia mental + fizikal...

semoga dipermudahkan...