Friday, June 24, 2011

Nama Kami

こんにちは。

Nama aku Rozalinda.
Ro asal dari Robiah.
Za asal dari Ghazale.
Secara hisabnya, nama aku hanya Linda.
I beg you not to call me Linda. I don't like being a Linda. Aku rasa Linda ni watak jahat. No offense kepada all Lindas di luar sana. This is just me. Lagi satu sebabnya, masa sekolah rendah, ada satu murid ni dia macam terencat akal. Do I need to elaborate further? Ye, nama dia Linda. Ada satu masa dia, dia pegi angkat kain dia tengah2 orang ramai wo. Kesian dia. Ntah apa jadi dekat dia agaknya. And aku tak tau kenapa si Linda ni dulu dihantar ke sekolah biasa. Zaman dulu apa kesah sangat hal-hal camni kot.

Nama Wandy. Mohd Azwan Shahady. Sejarah? Tanya dia sendiri. 

Nama Fifi adalah Sofia Alani.
Masa Fifi dalam perut, kami memang takde nama sampailah umur 8 bulan dalam perut kot. Kalau ada pon hanya simpan dalam hati. Kami decide setiap orang pilih satu nama that we like and then combine them. I always like Alani. Biasa la pompuan, zaman sekolah menengah lagi dah simpan nama. Boifren pon takde, tapi nama anak dah ada. Gatal. Ekeke. Gatal2 pon dapat jugak aku letak kat nama anak aku.Wandy suka Sofia. Tak tahulah sejarah kenapa. Gelpren lama ke ape ke. I dono. Maka terjadi lah Sofia Alani. Maksud dia, google sendiri :D

Kenapa tinggal Fifi je? Actually, aku panggil dia Sofia mula. Lepas tu mak ngan ayah kata susah nak sebut nama Sofia. Nak agah2 pon Sofiaa Sofiaaaaa. Ayah lagi la tinggal Sofi je, a tu dah ilang. Lama2 diorg panggil Fifi. Nak kata apa kan? Biarlah. Pada aku ok je Sofia.

Okeh itu saja.

じゃあね!

ಌ Lin Ghazale

No comments: