Thursday, June 30, 2011

Budaya berbasikal ke pejabat diperkenal

MELAKA 29 Jun - Kerajaan negeri akan melancarkan program Jom Berbasikal ke Pejabat sebagai satu usaha mengurangkan pencemaran alam sekitar dan juga merealisasikan matlamat Negeri Bandar Teknologi Hijau menjelang 2020.
 
Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, beliau akan mengetuai barisan Exco kerajaan negeri menunggang basikal ke pejabat pentadbiran di Seri Negeri Jumaat ini.

"Mulai Jumaat ini saya akan menunggang basikal dari rumah di Seri Bendahara ke pejabat dan ini akan turut disertai oleh Exco kerajaan negeri yang lain.

Aku tak sure sama ada ayah aku mampu ke tak nak mengayuh basikal dari Kesang Jaya pi Seri Negeri. Apa2 pon kalau berjaya, memang elok utk kesihatan. Exercise free setiap hari. Tapi kat opis kena sediakan shower banyak sebab semua pon dah melekit2 macamana nak kerja? You tell me.

Yang pastinya aku tengah bayangkan adik aku seorang Cikgu, dengan baju kurung bagai, mengayuh basikal. HAHHAHAHAHAAHHAAHA. Jom la gelak.

ಌ Lin Ghazale

3 comments:

Anonymous said...

Jilaka la lu!aku nak bli beskal la ni.kol 6 gerak dr rumah..

yonna said...

BAHAHAHHAAHHAAHAHAHAHAHAHAHA. gelak sebab imejin liz.bukan imejin ayah akak! hahahahaaha.

habis la baju kurng hari2 beli lain. kain koyak je terselit kat roda ke :p

yonna said...

BAHAHAHHAAHHAAHAHAHAHAHAHAHA. gelak sebab imejin liz.bukan imejin ayah akak! hahahahaaha.

habis la baju kurng hari2 beli lain. kain koyak je terselit kat roda ke :p