Friday, June 10, 2011

Akihabara #1 - June 2011

7-8 tahun lepas aku gi Akihabara jalan besar ni tak ditutup pon. Minggu lepas aku pegi, jalan besar ni ditutup on weekends. Sampai pukul 6 kot. By the time aku balik, jalan telah dibuka semula :D.

Tak beli apa2 pon. Tengok apa2 pon tidak. Cuma nak bawak pelawat2 jejak kaki. Jangan kang orang tanya "Gi tak Akihabara?", nanti jawab "Tak gi". Dasar tourist guide pemalas la kan.
Stroller paling gagah menaiki train.
Group members
 Skrg yang popular Maid Cafe. Wandy kata dulu mcm 1-2 je ada. Skrg bagaikan cedawan tumbuh selepas hujan gitu. Cafe ni ada pelayan2 pompuan comel berpakaian mcm maid kat tin susu pekat Dutch Lady tu. Mengikut kata Wandy, cafe bercirikan ini selalu dilawati oleh mereka yang *ehem* geeky. Geeky dalam erti kata cara hidup Jepun ni yang jenis gila anime camtu2 lah. Diorg rasa dilayan maid tu mcm di syorga gitu. Semua kehendak dituruti. Explanation dari laki aku. Aku kasi satu gambar ye. 
Jangan cop aku kurang ajo plak sebab one of the guys is disabled. Tapi tengok wanita dua org tu. Ha camtu ah mereka. Mereka ni waitress lah senang citer. Bagi case ini, aku tak pasti kenapa layan sampai kluor2 kedai. Ke mereka ni menjalankan bisnes lain? Muehehehehe.

Aight. Happy weekend everybody. I am waiting for #ML to be uploaded!

ಌ Lin Ghazale

No comments: