Wednesday, May 11, 2011

Resepi Orang Malas 6

Siapa suka makan roti sapu marjerin/planta/whatever-it-is-you-call it dan tabur gula di atasnya? Sometimes roti itu dibakar dulu dalam toaster baru sapu marjerin and tabur gula. Siapa suka? Siapa siapa? 

Haaaaa sedap kan? Aku pon suka. 4 keping roti sekali jalan pon tadehal. Dulu aku mmg masukkan dalam toaster je roti tu. Lepas tu, masa dia panas2 tu terus sapu marjerin and tabur gula. Tapi sejak duduk Melaka sebulan lebih aritu, mak aku bakar roti cara konvensyenel sket. Tapi lagi sedap dari bakar dalam toaster. Mak aku hanya bakar roti kosong la. Aku tukar la sket mengikut selera tekak aku. Ada 2 org komen sedap. Orang itu adalah:
  1. Wandy - berani ke dia nak kata tak sedap?
  2. Adik aku - aku tau sbb dia malas nak buat makanan sendiri. tu pasal dia puji. 
Huehuehuehue.

Meh aku share cara aku buat roti marjerin tabur gula.

1. Sediakan sekeping roti di atas pinggan plastik IKEA hijau. Ekekeke. Pinggan pape pon bole uols, mak saja je gune pinggan warna warni Cik Fifi ni. Meriah sket nak makan.

2. Sapu marjerin dari apa2 brand kegemaran anda. Dan tabur kan gula yang available mengikut citarasa anda.

3. Ha ini lah rahsia kejayaan hei-o-o *thumbs-up* aku. Bakar roti dalam pan. Pan rata la uols. Bakar belah yang telah disapu marjerin tu dulu la. Duh. Aku punya habit adalah, masa bakar tu aku pusing2 kan roti tu. Pusing2 mcm gasing tu. Ntah apsal. Aku rasa lagi best pembakaran roti tu. Atau aku OCD. Tah la. Api tu sedang2 saje. Jangan beso2. Pastu jgn la bakar sebelah tu lelama, korang flip2 la roti tu selalu jugak. Aku mmg flip-pusing-flip-pusing beberapa kali.

4. Dan ini la hasilnya. Kalau api tu betul ngam2, roti tu akan jadi "meresik", "mengersik"?. Apa ha perkataan Melayu betul dia? Meresik mcm rangup sket aa.

Okeh selamat menjamu selera. *THUMBS-UP!*

P.S. Blog berkaler baru. Jambu sket. Dan berfont besar gajah. Terang nak baca. No?

ಌ Lin Ghazale

5 comments:

Melissa said...

SAYA SUKA !!! fav dari kecik yo!

Lin Ghazale said...

Bole la buat yo!

rozanna- said...

OCD kot hehe.
Ini adalah makanan kegemaran masa kecik2. Dulu tak reti, masukkan dlm toaster habis toaster tu ngan gula2 hehe...

Nak buat ah balik kang.

AJ The Mommy said...

sungguh konventional. haha

Mama Ardini said...

ini adalah makanan terbaek! haha. ini macam punya tulisan baru senang mau baca maaa..