Thursday, May 19, 2011

Picky Eater, I Am

Hi semua,

Source: Google

Tiba sudah masa aku menulis. Hari ni nak cerita pasal makan. Aku memang a picky eater sejak azali lagi. Banyak benda aku tak makan. Sangat banyak. Aku rasa sesapa kawan yang penah keluar malam dengan aku pasti tau betapa byk. Kau tau pizza tu aku belajar makan bila? Tahun 2001. Kau tau spaghetti aku belajar makan bila? Tahun 2010. 

Antara benda yang aku tak makan lagi:
  • yong tau foo
  • benda yang terlalu banyak cheese. mcm carbonara. aku rasa sikit2 adalah. kalau nak suh order, no thank you.
  • laksa/laksam blabla. tapi kalau termakan tu, kerana aku tatau itu laksa. keke. rasa mcm pernah termakan 1-2 kali.
  • makanan pelik yang berunsurkan kenegaraan e.g. sushi, korean2 sumer dan lain-lain lagi. so dulu HP ada belanja buffet sushi, aku tak gi. aku tak rasa merugikan langsung. takde perasaan. balik rumah melantak sambal cili padi lagi sedap.
  • ulam-ulam, tempe blabla pon tak makan.
  • ada juga jenis makanan yg aku makan pada keadaan tertentu contoh: tomato. kalau dalam burger aku sental je. kalau saja2 potong nak suh aku telan, takpe lah.
Aku rasa banyak lagi aku tak makan kerana aku adalah orang yang takut mencuba makan. Aku tamau rasa rugi sebab kalau benda tu tak sedap, aku takkan makan. Pastu takkan nak order lain plak? So to be safe, aku akan stick kepada makanan yang aku familiar je. Aku igt lagi masa tingkatan 4 or 5, pegi raya rumah cikgu, cikgu masak spaghetti. Aku dipaksa makan. Telan la jugak. Keluar je rumah, jalan sikit, aku muntah. Ke sebab tak sedap? :P

Akhir kata, takyah la nak paksa, nak ajak aku makan bende pelik2 yang most prolly aku tak makan. Tetapi sekiranya aku cakap aku teringin and request nak makan benda pelik, sila cepat-cepat bawak aku pegi makan. Chances are, aku bole terime makanan itu dan meluaskan lagi horizon pemakanan aku seperti makan nasik Jepun aritu. Ape ke namanya tahhhh. Lupa. Boleh je makan sebenarnya. Cuma seru belum sampai kot. Mcm at this moment, aku teringin plak nak makan bende alah tu. Haish.

Jom tido ah.

Bye!

ಌ Lin Ghazale

2 comments:

Ira said...

patutlah hang kurus lin oiii.. kan best kalo aku pon picky eater.. lol

Jaja® said...

wey masa aku kat sana aku try ikan buntal ngan white whale.

tp tak ingat la rasa cemana =p