Tuesday, May 31, 2011

Pameran Lukisan.

Wandy has a sensei who had retired a few years back. Just after his retirement, he and his wife went to Malaysia for a vacation. They went to Pangkor Island. They stopped by KL and we met there. Wandy brought him around KL, yada yada. And then when we got married, he sent us a present. Baik sensei ni. Dah tahap atok dah. But Japanese ni memang gila kerja gamaknya. Lepas retire dari kerja engineer, dia jadi sensei. Lepas jadi sensei, now he is a pelukis. Yaaaaa pelukis kau. 

So Hasegawa sensei sent Wandy and invitation to go see his paintings. Ada pameran utk para peminat lukisan. Diorg macam ada group lah kira. Pameran free aje but participants get to show off their paintings lah. Maka kami pon pergi la. Segan lah plak kalau tak pegi sebab atok ni baik beno gamaknya. Plus, bleh bernetworking gitu :P. Wandy la. Bukan aku. Aku networking dengan Fifi cukop. Tempatnya di mana tah. Area Ginza. Tapi bukan eki Ginza je kawan2. Aku pon dah lupa nama eki nya. Info tak penting.

Lukisan ade macam2 la. Ade satu ni lukisan vogel. T___T. Pelukis pulak, aku rasa mcm tua2 punya group. Ada satu atok ni..umur 90 tahun. T___T. Gigih melukis. Terang mata beliau.

Apa lagi? Gambar ah.

Bersama Hasegawa Sensei
Yang 5 bijik belakang tu adalah lukisan beliau. 

Jangan lah tanya kenapa bertampal kepala tu. Aku rasa dia jatuh kot. Sebab kat bawah mata ade lebam. Wandy pon tak tanya. Kalau aku la, aku mesti nak kepoh2 tanya. Ke budaya Jepun memang tak amik tau? Tapi aku kepoh, cane?

Sedikit sejarah. Cikgu ni minat melukis sejak dari zaman universiti lagi. Masa belajar2. Dulu dia masuk kelab melukis masa kat U. Lepas dah grad. Keje. Dia takde masa nak melukis. So lepas retire (65tahun), dia kembali aktif melukis. Join group etc. Kagum la aku. Aku takde minat apa jadah langsung pon. Patut la aku jadi cenggini...

Pepey
Salam cium tangan masih tidak dilupakan. Maka, kena explain lah pulak dekat sensei tersebut. Bagus Fifi.

ಌ Lin Ghazale

2 comments:

Qas Firdaus said...

Hasegawa Takashi kah?

withlove. hehe

Lin Ghazale said...

ha ah. ada rupa tak? HAHAHA