Friday, May 6, 2011

Handling dirty dispo diapers

#kejutanbudaya

Jepun ni hidup memang penuh rules. Buang sampah pon ada rules. Ada jadual membuang sampah. Macam hari ini jadual kata boleh buang sampah combustible. Kelmarin, jadual membuang sampah berjenis plastic. Lagi 2 minggu, buang sampah berjenis kotak-katik.

Dan di bawah ni aku nak tunjuk plastic khas yang diperlukan untuk membuang disposable diapers. Ya, we're on disposable diapers skrg walaupon cloth diapers sudah sampai dari Mesia. Sejuk weh. Baju pon ala2 tak berapa nak kering. Rumah kami tiada dryer. I can't imagine how we will survive winter. Ini pon satu  #kejutanbudaya bagi aku. Negara 4 musim but dryer is an option here (?). Sesapa yang dok in other parts of Japan,  please enlighten me. Memang begini kah? Because when I was in the US, dryer wajib oi. Senang hidup, kain confirm kering, panas, wangi dan sedap!

Eh terlebih sudah, where was I?

Oh yes, gambar:


Hari membuang disposable diapers aku tak pasti la bila. Sekali dengan hari2 lain ke apa ke. Tak tau. Aku nak membaca jadual pon tak reti. Maklum lah, aku warga tua buta huruf skrg. Dah la buta huruf, bercakap pon tak tau. Sikit2 saje paham. Itu pon menggunakan teknik teka-teka. Muahahahaha. Tapi nak menjawab, "I'm sorry!", kata Amir #ML. Haram tak kelakar pon kau. Sila keluar la malam ni!

Bye!

ಌ Lin Ghazale

No comments: