Thursday, May 26, 2011

Bayi 16 bulan

Bayi saya ni sedang berumur 16 bulan. Sedang membesar.
Sofia - I wanted to call her that but...

2 pencapaian yg dia lakukan dalam 2 hari ini:
  1. Tidur sendiri pada malam kelmarin. Tapi aku ada kat tepi. Aku berlakon tidur. Tup2 dia diam. Dah tidur rupanya. Walaupon dia hanya melakukan tabiat ini sekali dalam beberapa bulan. Aku kira ini adalah pencapaian juga. Don't care.
  2. Makan nasi dengan jayanya. Takde la sepinggan, tapi lebih banyak dah cubaan aku sebelum2 ini. Dan dia request 'nak cik". Maknanya dia mahu makan. Senang satu keje aku. Takyah nak masak bubur2 asing2. Oyeah.
Dah lupa dah apa nak tulis. Sebab bayi la yang mengganggu tadi. Takpe la. Sampai di sini saja. Kesimpulannya, masalah aku ada 2 skrg:
  1. Bayi nak aku sentiasa di depan mata. Especially kalau kami berdua je dalam rumah. Aku mandi, dia melalak kat luar pintu.
  2. Bayi belum boleh tertidur sendiri. Mesti mahu menyusu dulu. 
Bilakah semua ini akan berakhir? I'll never know. Tunggu je la yang boleh.

P.S. Bercita-cita untuk menyapu habuk pada D90.
    ಌ Lin Ghazale

    6 comments:

    Anonymous said...

    Lap le cepat..nak amik gambo byk2 nanti..pre wed skali.ekekeke

    Anonymous said...

    Lap le cepat..nak amik gambo byk2 nanti..pre wed skali.ekekeke

    Lin Ghazale said...

    Hi Anon,

    sapa nak amik gambo kau?

    HAHAHHAAHHA.

    azzamoro said...

    sama macam baby alyff hal yang melalak depan pintu bilik air tu dikala aku mandi. now aku dah macam pelakon lucah yang mandi kene pintu terbukak dan ada orang berdiri tercongok tengok aku mandi dari mula sampai habis. kalau aku tutup, dia punye meraung macam kene belasah. :p

    Anonymous said...

    kau la amik gambo aku..kang aku tak bawak cili kang....

    Lin Ghazale said...

    Azza, pelakon lucah tu pernah menjadi career aku. Tapi skrg dah tak buat dah. Tak sesuai dengan toilet kat sini. Pintu dia lipat2. Bukan daun. Terpaksa la aku mandi mcm kambing