Tuesday, April 19, 2011

Aku Nak Mintak Tolong

Tolong jangan tanya aku bila nak tambah anak boleh tak? Bole ke tak? Aku tanya kau ni. Ha kau la! Sapa lagi?! Bole? Bole?

BUT I guess eventually, it depends on who's asking. If he/she is a friend whom I talk to/chat with regularly, I don't mind because I can just tell them, "Hotak ko nak tambah anak skrg!", "Kau ada duit lebih nak tanggung anak aku lagi sorang?", "Kau bila nak dapat awek/boifren?", "Kau bila nak kawin?" or something like that. Mudah kan? Kalau kawan rapat, cakap camtu pon, most prolly diorg takkan terasa. (If and only if they know me well enough)

Tolong jangan jadi sexist. Lelaki boleh, perempuan tak boleh.. Ewah? Maybe in certain things ye lah kan like productivity (?) organs ke apa. Takkan nak same jugak. Gilo? Ini dalam benda-benda yang remeh temeh yang aku rasa takde masalah pun if perempuan buat jugak.

Tolong jangan cakap kerja menjadi surirumah itu senang. Mau makan penampor aku kang. Nak? Kau nampak senang la. Ce cube ce cube. Then baru kau boleh comment. Semua kerja pon susah dalam dunia ni. Cuma the sweetness yang kau lalui di dalam kerja-kerja yang kau lakukan tu lain lah. Surirumah pon lain-lain. Anak 1 lain, anak 2 lain, kalau dah anak 3 lain etc. So paham ke? Kemanisan bekerja tu lain-lain. Aku rasa jadi boss yang dah kaya raya pon susah. Kene fikir mcmana taknak kasi bisnes lingkup. 

Dah la. Ada lagi, tapi takleh tulis di sini. Aku kena simpan je dalam hati ni.

Bye.

ಌ Lin Ghazale

10 comments:

Jaja® said...

tell me 'bout it.

rumah cam tongkang pecah, mandi pg kol 4 ptg, mkn biskut or roti for lunch, nak kencing/berak pun ikut jadual anak, nak online pun kena tunggu anak tido, dan bermacam-macam lg yg org kije ofis tak rasa EVERY SINGLE DAY..

Lin Ghazale said...

Haha mandi pagi kul 4 ptg. Sama la weh. Plg awal bole mandi dlm kul 3ptg. Itu pon kene tunggu dia tido selalunya. Kalau tak, menangis la kt luar pintu.

Makan roti/biskut pon aku selalu sgt buat. Haih...budak zaman skrg ni. Aku rasa dulu aku OK je. :P muehehehhehehee

yonna said...

tuddiaaa mommy dah mengamuk! haha tp mmg annoyed pun org asyik tny bila nak tambah anak la ape la. kang tanya org tu "kau bila nak mati?" ha sentap? HAHA

Lin Ghazale said...

Soalan yang bagus, bila nak mati? Haaa kau. Hamikkkkk!!

aieesha.salleh said...

hahaha. aku kalau cuti seminggu dan berdua dengan ashraf pun leh jadi macam korang. mandi time dia tidur, masak makan pun yang paling senang sebab tak boleh lama-lama kat dapur. asyik berkepit je. lagi lah kalau hari-hari kan? :) semua dalam dunia pun ada susah dia kan. walaupun tukang potong rumput. abaikan je suara dan soklan sumbangsih tu ^_^

Lin Ghazale said...

Betul. Tu pasal lah aku makin kurus haaa. Lama2 tinggal tulang je kekdahnya

zamnzara said...

mb aku pn kna dok rumah kot nk jd kurus??? nnt usul kat hb aku.

Mama Ardini said...

letih weh duk umah jaga anak. ada jugak weekday yg aku cuti so aku x anta izzah rumah bbsitter. nak masak kena tgu tido. kalau tak tido, lebih baik tak payah masak. kang ada yg kena marah tak tentu pasal. huhu

Lin Ghazale said...

@zam, ko try la setahun.mmg boleh kurus.

Lin Ghazale said...

@ain, terime kasih kerana memahami. mmg kalau aku dok 2 org, aku tak masak la. kdg2 tgh msk dia dah bangun. lagi sakit jiwa