Tuesday, January 25, 2011

I prefer

Sejak kebelakangan ni, macam2 fesyen tudung kita jumpa di pasaran. Yg berbelit2, yang terletak2, yang senang, yang susah, mcm2 la. Aku pakai la jugak takat lilit yang mudah tu. 1 jenis lilitan je pon aku tahu. layan tutorial youtube bukan main lagi. Tapi bile mengadap cermin, yang dah tahu jugak aku bantai. Akaka. Apa2 pon, bagi aku, tudung bawal jugak yang terbaik. Senang. Kalau pegi jalan2, benti semayang, senang nak pakai balik. Takyah cermin pon takpe. Ofcoz la tak dapat menandingi kemudahan tudung instant. Kadang2 aku pakai la jugak, bila malas dah menguasai diri. Tapi kene accept la the fact yang aku dah mcm rupa bibik je kalau pakai tudung tu. Dulu masa belom ada anak, takde plak terasa mcm bibik. Wahaha.

Cerita sebenarnya adalah, tadi aku kemas sekotak tudung2 bawal aku. Aku rase aku ketepikan lebih dari 50% yang aku dah taknak pakai, yang dah lama2. Lama yang dah berumur 10 tahun pon ada! Hajat di hati nak topup dengan yang baru2. Cik Puan Wafaa kata dia balik Kelate March ni. Ha cantek la tu. Dia pun tahu aku suka kain cemana. Simple cemana. Terima kasih in advance la mek. Nanti kita gtok2 ok?

Gambar pembantu aku. Kalau nak sewa, sila contact aku ok? Memang sangat helpful. Tengok lah betapa dedikasinya dia, sampai masuk sekali dalam tu.

Sebelah malam pula, pegi mengambil Wandy di KL Sentral. Suami dah balik ke pangkuan keluarga. Yeah! Dan dia bawak balik ini untuk aku.


Hands down this is the best chocolate in the world. At least to my taste buds. Ikutkan hati, aku makan tak benti sekotak ni. Ni kotak besa jugak. Selalu Wandy bawak balik kotak dia smaller. Tapi tak bole la ikut hati sangat, nanti habes cepat. Bila dah habes, nanti cakap kat diri sendiri "apsal la makan laju2 sangat".

Ok dah habes.

P.S. Menunggu Khamis dengan hati yang tak tau nak explain camne dah. :|

ಌ Lin Ghazale

2 comments:

zamnzara said...

aku pn nak blk kelantan mid-feb ni. nak beli tudung dgn telekung. maid aku dtg ada 1 telekung jek. pehtu tgk2 telekung dia sama dgn hok aku nya. rupanya dia pinjam aku nya tp x minta.

kalo menda lain, mb aku bising. tp sbb telekung, aku wat x nmpk je la.

Lin Ghazale said...

Haha dlm byk2 telekung dlm dunia,bole pulak tersama dgn maid kau?

Tudung bawal sekarang pesen camne aaa?