Thursday, October 7, 2010

Si Kucing Kuning

Aku rase warna dia oren tho. Kat Melaka ada seekor kucing jantan yg dah tua. Tidak bertuan. Taktau siapa tuan dia. Pada mulanya, dia datang occasionally untuk mengorat para kucing betina kat rumah tu. Yea, kucing rumah aku mostly betina. Lama kelamaanya, dari occasionally, jadi penghuni tetap plak dah. Tak kasi makan, kesian. Dah la tua. Oleh kerana habit dia suka mengorat, maka dia suka la spray sana sini, marking his territory which is normal dalam kehidupan kucing. Tapi tidak normal dalam kehidupan manusia.

Inilah perasaan mak and adik aku terhadap kucing kuning tersebut:

Source
Tapi bila kucing tu rupa macam nak mati aritu, kesian plak. T________T. Kucing tu tak jadi mati. Kami rase dia mabuk todi je. Sebab dia melepak sehari semalam, tibe2 jadi sihat plak. T___________T. 

Berbelah bagi perasaan ni. But I am REALLY glad, I am not around. Hehe.

P.S. Kucing tersebut masih hidup dengan jayanya.

2 comments:

rozanna- said...

klaka plak baca ayat "kucing tu tak jadi nak mati". kuang kuang kuang..

Lin Ghazale said...

haha betol beb, dia tak jadi mati.cuba kasi royal canin. berlari dia mcm sihat..kasi nasi, lepek