Tuesday, October 12, 2010

Resepi Memilih Mainan

Sila jatuhkan bakul tu awal2 sebab kang dia cuba berdiri plak nak jatuhkan. Bahaya.

1. Riki-riki mainan. Walaupon dah ada benda di tangan. Tapi mana cukoppppp! Dalam bakul tu kan ada lagi.

Riki-riki a.k.a. usha.

2. Positioning. Memilih posisi yang mudah untuk melakukan langkah seterusnya. Mengikut kesesuaian la ye? Bak kata orang, secukup rasa.

Positioning

3. Gunakan teknik-teknik yang dah tau seperti merangkak.

Teknik mesti kena betul

4. Amik la mainan mana2 berkenan dan mengundur ke belakang balik. (Gambar tak ada)

5. Tidur. Mengumpul tenaga untuk sesi seterusnya.



P.S. Memilih ke mengumbah?

6 comments:

faiza said...

lin.. bantal tu ko buat sendiri ke or beli? beli kat mana? aku nak cari bantal besar + nipis sng nak bf mase tido..

Lin Ghazale said...

isi dia beli yg murah2 kat tesco. sarung dia buat sendiri. utk kau ke utk naufal?

Lin Ghazale said...

eh jap. ade 2 bantal dalam tu. yg fifi baring tu ke? bantal cap ikea. sarung dia aku buat sendiri. sbb ikea tak jual sarung bantal only, kene beli sarung comforter one set.

bantal merah tu spt yg aku explain kat atas

rozanna- said...

ya fifi, pilih2 secukup rasa. kesian mummy kena kemas lepas tu eh?

faiza said...

aa ah yg fifi baring kat kepala tu.. oo ikea erk.. tuk naufal tido mase bf die mase baring.. skrang nie die takder bantal pun lepas nursing him to sleep.. hhaha kecian anak aku tido takder bntal

Lin Ghazale said...

ha ah ikea. tapi takpe jgk kalau tidur tak berbantal. dlm internet ade je suggest jgn kasi baby tido bantal. SIDS la apa blabla. bagi aku, senang nak gi mana2 :p