Friday, October 22, 2010

Jalan-jalan dengan adik

Hari ni aku tak perlu hantar Wandy gi office dari PWTC ni sebab aku dah angkut periuk nasik untuk masak bubur Fifi. Muahahahhaha. Nak kata aku jakun, silakan. Asal anak aku dapat makan. Aku tak kisah semua tu. Untuk elak rasa segan, periuk nasik masuk dalam paper bag cantik2. Macam baru balik shopping la. Ekekeke. Tau jugak malu kan?

Oleh itu aku, adik and Fifi decides untuk pegi berjalan-jalan di KLCC menggunakan public transportation. Go Green. Eleh! sebenarnya takde kereta huahuahua. Aku fah berzaman tak jejak KLCC. Dah 4 tahun rasanya.

Fifi was in good mood and very well-behaved sepanjang perjalanan pegi dan balik. Asal masuk Ergo confirm tido. Ya Allah. Bagus betul. Huhuhu. Mudah.my!

Dalam LRT and Putra dapat duduk. Masih ada lagi rakyat Malaysia yang berhati perut hari ni. Syabas!. Walaupon nak masuk still berebut padahal train kosong je. Kosong as in kurang orang. Tempat duduk penuh. Memang aku tak faham kenapa kene rebut jgk. Hadoi la. Nak naik train memang kene ade threshold kesabaran yang tinggi.

Ini dia dalam LRT






"Eh? Tibe2 dah sampai KLCC." kata Fifi.






Shopping kat sini. Awuuuuu!




Kakakakaka. Acah kodeng!

Lepas tu kita tukar ibu kanggaroo.






Pon tido jugak. Seronok mak!





Kluar 11am. Balik 4pm. Sekarang dah mandi. Tgh berehat regangkan pinggang.

Byeeee!



-posted from iPhone-

3 comments:

rozanna- said...

i yg dah 5 thn naik LRT pg keje ni pun takde nyer kesabaran tinggi... kengkadang rasa nak menjerit je kalau sesak2 tu!

Mama Ardini said...

senangnye bwk fifi berjalan..tdo je dia..gud girl. lin, kau larat eh bwk fifi dlm carrier tu? aku tak penah try wpon izzah ringan. papa dia kata lenguh jugak pinggang. maybe bcoz carrier tu xde support kt pinggang kot. hehe. yg ko nye ni ada support kt pinggang kan?

Lin Ghazale said...

Larat je. Haha. Lagi senang dr nak berstroller2. Aku rasa kalau pakai betul caranya takde la rasa lenguh,sakit sangat. Tapi lenguh tu mmg ada la. Tipu la kalau tak rase lgsg. Bende alah tu bkn ade api kat bontot bole terapung2. Haha. Tapi bahu ngan spine tak sakit lgsg. Mcm tak carry pape.