Thursday, September 30, 2010

Penang 2010 III

Orait kita sambung.

Check-out time in Tune Hotel is 10am. 9.30am kami dah keluar, cari breakfast.
Siappppppp! and Say Cheese!

Hari kedua dan terakhir di Penang, kami pegi Fort Cornwallis (camni kah ejaannnya?) Takde ape nak buat kan. Hentam je la pegi mana2 nak amik gambar. Ramai la jugak orang di situ, selain locals bersenam kat taman. Ada jugak tourists datang. Ade jugak satu group maybe photography club la. Masing2 bawak DSLR dengan segala mala gadgetnya. Amik gambar kubu. Nice.

Negaraku, tanah tumpahnya darahku..
Mula2 sebelom bergambar, kena la patriotik sikit, kata melawat fort. Nyanyi lagu Negaraku. Miahahahahhahaha. Aku tipu je. Kami memang tak reti bergambar. Dari dulu sampai sekarang, ni la pose terbaik kami.

Org nak bergambar, dia nak main rumput


Kepanasan.
Bukti kami kat Fort Cornwallis. Nampak tak tulisan belakang tu?
Lepas Fort Cornwallis, dah tak tau nak gi mana. Pusing2 cari Outrun Factory Outlet sebab malam semalamnya ternampak. Gigih tu berpusing2 sebab tak tau nama jalan. Akakakaka. Fifi beli 2 baju duduk rumah. Cukup la utk survive until December ;)

Langsung ke rumah mak sedara di BM untuk lunch. Hehe. Bukti seperti di bawah:
Kuarters KTM, Bukit Mertajam
On the way balik, singgah rumah Akor kat mana tah? Sg. Bakap ke? Ahaha tatau la. Tapi sampai la rumah tu. Gambar takde.

Tammat la percutian kami ke Penang.

Kesimpulannya, aku tatau pon apa ada dalam Fort Cornwallis tu sebab aku tak gi masuk dalam. ;)


2 comments:

Uruchimaru @ kf said...

eh kat singapore pun ade jugak fort jga tapi namenye fort canning!

faiza said...

emm ade ape erk dlm fort cornwallis tu? aku dah gi tapi lupe daa.. byk amik gambar jer sbb view yg nice