Monday, September 27, 2010

Back From PNG

Home sweet Home. We're back. Phew~

Ingat bole sampai awal tapi plan hanya tinggal kenangan. Kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan. Hujan turun, kerja Tuhan. Nak rempuh hujan, MALAS. Nak bawak kete laju, tak boleh. Accidents bukan main banyak. Siap ade kete skidding masuk ke dalam longkang. Laju kot. Ataupon salah teknik memandu kekeke. Eh gelak plak. Silap.

Kalau sampai awal tadi sempat la nak transfer gambar. Dah lewat. Nanti2 la. Esok lusa tulat. InsyaAllah.

Kita tengok gambar ni dulu. Orang Penang panggil Rojak Tonggek. Betul ka orang-orang Penang sekalian?



Rojak Tonggek
Rojak Tonggek adalah rojak (?) yang dijual menggunakan lori. Usually Chinese la ada jual kot. Yang kat atas ni pon Chinese. Dah kebetulan depan rumah makcik kat Bukit Mertajam. Makcik aku kata ramaiiiii beli ni petang2. Sampai nakl masuk garage rumah pon, laluan kene block ngan kete para pengunjung. Manyak untung wo itu olang. Tadi pon ramai dah mula mengerumuni.

Ada jugak Melayu jual. Dekat mane tah dia kata tadi. Aku main Ha Ha je. Bukan tau mane bukit arahnya. Haha ;p.

Oklah babai!



-posted from iPhone-

No comments: