Wednesday, August 11, 2010

Resepi Orang Malas 5

Sotong Masak Taktau by Robiah Edriss


Ingredients:

  1. Sotong ofcoz - Kerat2 jadi mcm ring tu. Sotong betul2 ye. Bukan sotong tipu2 yg keras tu. Itu sotong tak sedap. Sape tah makan.
  2. Bawang putih - hiris bole, blender boleh
  3. Bawang merah/besar - hiris bole, blender boleh
  4. Halia - hiris
  5. Cili padi - hiris bole, blender boleh
  6. Asam jawa - nak letak bole tak letak pon bole kata Puan Robiah Edriss. Aku tak letak.

Pandai2 la korang bajet bawang sumer tu. Ni dah resepi ke-5 ni. Mesti dah pandai kan? Keke.

Cara Masak:

  1. Tumis bawang2, halia dan cili padi.
  2. Masuk sotong
  3. Check ade tak mcm kuah2 sikit, sotong kan ade air kan? Kalau tak cukup, sila tambah air masak sikit.
  4. Siap
Cara Makan:
  1. Panas2

Khasiat:
  1. Sila cari sendiri. Muahaha.
Aku rase resepi ni dah betul dah. Korang try la. Kalau rasa dia sedap, betol lah tu.


3 comments:

faiza said...

terliur aku bace resepi ko nie..

a d r e y n i e e l i s y a said...

walaupun resepi tanpa gmbr..
ttp tau mst sedap!

Lin Ghazale said...

@faiz coba la beb.

@adreynieelisya i leave it to your imagination. nnt kang, kot tak serupa, rase mcm a failure plak. muahahaha