Tuesday, August 31, 2010

Merdeka 53 - 2010 II

53 years and Malaysians are still di takuk lama. Ni yang aku nampak, jumpa harini. Baru harini, blom esok, lusa, tulat, langkat.

  1. Bawak kete mcm sakai. Dalam parking area, basement pon nak kene drive laju2. Break kuat2. Honk like everyone is deaf. Tak reti2 bagi signal. Bagi signal terlalu dekat. 
  2. Tak reti nak berjiran tetangga. Kau memang sakai! Kau nak tengok bunga api ke bunga2an ke ape ke. Kau dok kat balkoni tu diam2 boleh? Kau nak kene ketuk jugak ke tiang besi tu? Ikut aku punya sakai, nak aje aku jerit, baling dengan batu ke apa. Tapi aku tak sakai. Aku cakap dalam blog je. HAHA.
  3. Kau dah langgar orang yang tengah kendong anak, kau tak reti2 nak cakap "Maaf", "Sorry"? Tak kisah la kau tak sengaja atau sengaja. 
  4. Kau rase kau cakap omputeh berlepas-lepus sampai nak terkeluar snow, kau habes baekkk laaa? Kamon la. Ade berjuta lagi orang yg reti cakap omputeh, tapi malas. Paham? Ish tak kuasa aku golongan camni. Nak termuntah la wei.
  5. Tak reti2 nak guna tong sampah
  6. Merokok di tempat awam. Kalau rase pahala dah byk, nak mati cepat, mati la sensorang. Tak payah la nak melibatkan orang2 keliling. Aku tau, mesti korang akan jawab "Ala, tak hisap rokok pon mati jugak". Tapi korang mesti ingat, Allah benci orang yg menganiaya diri sendiri.
Ish banyak lagi. Malas pulak nak type. Benti di sini dulu.

Selamat Hari Merdeka, Malaysia. 


2 comments:

Lan0stZz said...

wow i feel the hatred lyn :P bawak byk bersabarrrrrr kekekkeke.

Lin Ghazale said...

AHahaha. sangat tak merdeka entry aku ni.tapi itu betul2 bukan cobaaan