Tuesday, August 24, 2010

14 Ramadan 1431H

14 Ramadan 1431H. Aku dah takde idea nak masak apa dah. Maklum la. Aku ni bukan wife-ish sangat. Huhu. Aku pon taktau kenapa aku mcmni. Bila datang rajin. Raaaajinnnnnn. Rajin ni datang sekejap2 je. Dan jarang2 sekali. Hehe.

Tapi semalam sang suami mintak ikan sambal. Haisehmen. Buat la jugak. Perah la jugak memori lama mcmana nak buat sambalnya. Aku hentam je. Tapi not bad. Kalau bulan tak puasa mesti perfect. Akakakakak. Perasan.

Sambalnya ada lebih. Maka, harini goreng ikan la. Campur je. Sebagai juadah sampingan je. Juadah2 lain dari bazaar kerana arini Selasa. Ada bazaar. Ada pasar malam. Pasti meriah. Malangnya tak pernah aku jejak kaki lagi kt tempat2 camtu sejak tinggal kat Rawang aritu.

Teringin nak masak nasik ayam. Tapi weekend bole laaa. Weekdays x dapat la. Aku malas nak buat keje separuh. Belek anak. Pastu sambung lagi. Malas malas! Weekdays bole masak yg simple2 saja.

Teringin nak cendol, tepung pelita, ayam percik, ayam golek, murtabak, beriyani Mahboob Bangsar, keria, popiya

Obvious plak sedang lapar dan nafsu sedang menguasai diri. Harini sangat dahaga dan lapar. Pukul 10pagi perot dah bunyi2. Ya Allah.



-posted from iPhone-

2 comments:

z@m said...

kalo mcm tu byknya teringin, mmg sesuai la dok rumah jek. nanti ko beli suma pastu x abis. mesti punya...

Lin Ghazale said...

hahaha betol beb. baik dok rumah je. ape laki bawak balik, makan.