Wednesday, July 28, 2010

Merepek Secara Rawak

Topic ni dipilih secara rawak dalam bekas kaca yg aku sediakan. Macam cabut undi. Haha. Takde la. Tipu je. Korang ingat aku takde kerja ke?

Korang pernah tak mendukung anak ketika berada dekat dengan stove?  Aku pernah. In fact, almost always. Sebab anak menangis2, bubur dah nak hangit la plak. Sapa rajin nak masak berkali2? Aku tidak rajin walaupon aku duduk rumah. Banyak lagi bende boleh buat selain masak berkali2.

Anak siapa yang  bila nampak muka mak dia akan huwaaa huwaaaaaaa huwaaaaaaaaawawawawa! Cuba angkat tangan! Sebab anak aku mcmtu la. Kadang2 aku rase sweet nya, dia nak kat aku je. Kadang2 aku rase, HOI! Papa ada tu, bole layan jugak lah! Mengada betol!

Oleh sebab, anak aku mcm kat atas ni, terpaksa la aku dukung ketika mengacau bubur dia. Kalau dia ok, dia dok senyap main2 dalam cot. Bahaya sebenarnya dukung tu. Betul bahaya. Aku setuju. Tapi nak buat mcmana? Biar dia meraung2? Tak sanggup aku. Pening satu hal la. Kuat gila. Kesian pon satu hal. Macam nak tercabut anak tekak. Bubur kan kene stir supaya bawah tak hangit. Kalau dah hangit, tak sedap la plak kang. Sapa pon taknak makan.

Tapi korang tau tak ape kelebihan bila anak nak melekat kat kita? Siapa kata takde kelebihan? Adaaaa. Muahuahuahaua. Belom tulis dah rasa mcm jahat. Taknak la tulis. Kekeke. Kau pk la sendiri ok?

6 comments:

cikja comel said...

takpayah buat kerja bila kenduri.. hahahahha

Wafaa said...

Aku tengah angkat tangan utk kedua2nya (dukung dekat stove sambil masak dan anak yg nampak muka kita nangis - tu zaman dulu2 kala lah). Nampak tak?

Mama Ardini said...

aku tgh angkat tgn ni..yg part anak huwaaa bila nampak mama..hehehe

Lin Ghazale said...

basically, semua babies pon mcmtu la perangainya. penat makcikk..

ajan said...

aku punnn dukung kimi dekat2 stove. Kadang2 sambil goreng telur. Kadang2 sambil goreng keropok. Dan juga banyak lagi.

Yee aku tau salah, yeee aku tau bahaya tapiiiiiiiiiiiiiiii...

malas nak explain tapi ape.

auntie said...

angkat tangan jugak!!!!

cipi yang asik awwwwwww...bile nampak muka aku..

fifi pon same..konpius aku dengan kau..smpai nak ikot g skolah..haha